Kata Hikmah

Kata Hikmah

Monday 4 February 2013

10 Orang yang Mendapat Doa Malaikat. .


Assalamualaikum kepada pada pembaca semua. . Selamat malam jugaq saya ucap an pada u all semua. . Amacam kowg semua hari nie. . ? Sehat x. . ? Harap2 kowg semua sehat di samping orang tersayang. . Eh jangan silap2 aw. . di samping orang tersayang x semesti nye seorang kekasih. . Ramaikan orang yang kita sayang dalam kehidupan nie. . Contoh nya. ? Lah itu pun nak kena bagitahu kew. .? Malu la saya. . X mau la (mengada nya). .  hahaha. .  Eh2 silap, x malu pun . . Orang yang kita sayang. ? Family, kawan-kawan, sedara seislam, yang bukan islam, dan ramai lagi orang yang kita sayang dalam sebuah kehidupan kita nie an.  ? So bersyukurlah jika kita masih mempunyai orang yang kita sayang nie. . Hargai mereka sebelum terlambat. . Ya Allah, ape yang aku sedang merepekkkk nie. . Dah lari tajuk nie. . Maafkan saya wahai pembaca, wahai puteri, putera sekalian. . hehehe :)

Berbalik pada tajuk di atas. . Kowang tahu bace an. .? hahaha . . sorry2. . saja nak menyakat kowg. . huhu. . hurm ok, kali nie saya nak conteng tentang yang simple2 jew. . mungkin ramai yang dah tahu, atau mungkin dah penah bace. . tp saya x kesah, saya tetap nak tulis jugaq. . ok tq!

Orang yang pertama :
Ialah orang yang tidur dalam keadaan bersuci. .

Orang yang ke-2 pula :
Ialah orang yang sedang duduk menunggu waktu solat. .

Yang ke-3 pula
Orang yang berada di saf hadapan ketika solat berjemaah. . (cepat2 la wahai kawan2 semua untuk merebut saf yang di hadapan) 

Ke-4 :
Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf)

Ke-5 pulak
Orang yang masih duduk di tempat solatnya selepas menunaikan solat. . 

Ke-6 sekanrang nie :
Orang yang melakukan solat subuh dan asar secara berjemaah. . (di sebabkan pada ketika ini kita dalam keadaan yang mengantuk, bz, malas dan semuanya lah)

Ke-7 baru. Teruskan membaca k :
Orang yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuan orang yang di doakan. .

Ke-8. sikit lagi nak abes :
Orang yang memberlanjakan hartanya pada jalan Allah (Infak). .

Ke-9. Relex lagi satu jew nie :
Orang yang sedang makan sahur. .

Ke-10. . fuhh yang terakhir :
Orang yang sedang menjenguk (melawat) orang yang sakit. . 

Waaa dah abes da. . Simple an post kali nie. . maaf lah x taw nak post ape skng nie. . nie jew yang mampu tuk post. . huhuhu. . harap ianya bermanfaat dan moge u all semua terhibur. .  :)

Gambar hanya sekadar hiasan. . 


6 comments:

  1. Replies
    1. salam. . awaq, drop la link blog awaq dekat sini. . seng saya follow

      Delete
  2. Salam.. Done follow awk.. blh selalu singgah ni..entry bermanfaat.. (Y)

    http://ciktashablurr.blogspot.com/2013/02/senyum-itu-sedekah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam. . terima kaseh. . Alhamdulillah jika bermanfaat. .awaq saya x jumpe button follow awaq pun. . :(

      Delete
  3. http://mardiyanhani.blogspot.com/2013/02/jom-serbu-follower-ke-400.htm

    saya review pasal awak

    ReplyDelete

TQ 4 comment. . Jemput Datang lagi ea. . Datang, Jangan Tak Datang. . haha