Kata Hikmah

Kata Hikmah

Saturday 9 February 2013

7 Benda Ajaib di Dunia. .

Assalamualaikum sahabat2 semua. . 

kowang semua sehat. .? Alhamdulillah kalau kowang semua sehat. . tetapi kepada yang sakit, tahniah ea. . hah tahniah. ? kejam nye saya nie. ? Ya Allah, saya boleh ucapkan tahniah untuk kowang yang sakit. . kejam an saya nie. . Okay2 jangan lah cakap saya cam tue. . sedey aw hati nie. . saya ucap tahniah coz anda terpilih. . Terpilih apa pulak dah nie. ? Sabau lahhhh. .  

"Allah tidak akan menguji seseorang melainkan (sesuai) apa yang diberikan Allah kepadanya. Allah kelak akan memberikan kelapangan setelah kesempitan. . " (surah At-Talaq ayat 7)

So, smile and make it trough. . I'Allah, Allah sentiasa bersama kita. . sunggug islam itu mudah, simple, dan indah. . Lagi pun sakit tue an menghapus dosa. . beruntung aw kepada mereka2 yang sedang menahan kesakitan coz dosa2 kecil kereka akan terhapus. . Begitu sayang nya Allah kepada kita an. . So, x mou marahkan saya lagi. . bukannya saya suka2 nak ckp tahniah. . ade sebabkan. ? hehee
  
Okay, berbalik pada tajuk asal kita. . kowg semua tahu x 7 benda ajaib di dunia. ? mesty ramai yang dah tahu an. . tp saya tetap nak bagitahu jugaq apa benda yang 7 tue. . 

 Piramid, Mexico
 Patung Besar Christ, Brasil
 Collesium, Italy
 Machu Picchu Peru
 Tembok Besar China
Bangunan Petra, Jordan
Taj Mahal

Hah nie 7 bende ajaib di dunia. . tetapi bagi saya ada satu benda yang unik, ajaib dan teguh. .kowang semua nak tahu x. ? heheh. .  tertanye tanye ea, ? saje jew saya buat kowg semua tertanye tanye. . huhuhu. . okay2. . sambung bace k. . jangan lah merajuk. . huhuhu.  . Maksud saya ialah HATI MANUSIA. . sebab hati manusia nie orang tak nampak. . tapi boleh rasa. . kalau hati menangis, tak der sape yang dengar. . dalam hati ada macam2 rasa. . Marah, Geram, Kecewa, Gembira, dan macam2 lagi.  . Allah cipta hati manusia nie sama tapi tak serupa. . benda2 yang manusia cipta tue bukannya Ajaib bagi saya. . Itu cuma tinggalan sejarah lama yang menjadikan sejarah, kenangan, and what ever lah. . huhuhu. . bagi saya Manusia hari ini, Boleh buat bende2 yang serupa dengan bende2 tue semua. . Tapi, x der sape pun yang mampu cipta hati manusia. . Are agree with me. ? hahaha. . itu pe yang saya kata lah. . terpulang pada yang laen. . huhuhu


#Saya bangga dengan jantung saya. . Walaupun ianya telah di sakiti, di lukai, di tikam, di tipu, dan di permainkan tetapi ianya masih kuat berdenyut untuk meneruskan hidup. . #

No comments:

Post a Comment

TQ 4 comment. . Jemput Datang lagi ea. . Datang, Jangan Tak Datang. . haha