Kata Hikmah

Kata Hikmah

Saturday, 27 October 2012

Doaku padamu Allah. . .

Ya Allah. . .
dengan barkat Nabi Mu
dengan berkat Guruku
dan dengan berkat Ibu Bapaku
Luruskanlah hatiku
agar Agamaku lurus. . .
Betulkanlah hatiku
agar aku ikhlas selalu. . .
tetapkanlah hatiku
agar aku tidak tergugat
dengan ujian yang menimpa. . .

Ya Allah. . . 
Tuhan yang mencipta hati
bersihkanlah hatiku agar mazmummahku
tidak merosakkan Agamaku
dan juga tidak merosakkan
kehidupan orang lain. . .
Wahai Tuhan. . .
yang membolak-balikkan hati
kuatkanlah hatiku
agar keyakinanku tidak berubah
supaya aku sentiasa tabah. . .
Tuhan. . .
Engkau rasakanlah hatiku
sentiasa bersamaMu
supaya aku rasa 
ada kawan melindungiku
agar aku tidak rasa sepi
di dalam hidupku. . .
aku merasa malu
melanggar perintahMu
dan sentiasa siap sedia
menunaikan perintahMu. . .

Ya Allah. . .
Tuhan yang menjaga hati
baikilah hatiku
agar seluruh hidupku menjadi baik. . .
supaya tidak khianat
dan tidak hasad
dan tidak berdendam
sesama manusia. . .

Tuhan. . .
Limpahkanlah ke dalam hatiku
ilmu dan hikmah
hingga aku dapat menyuluh hati
dan menyuluh kehidupanku
supaya lahir batinku menjadi taat. . .

Tuhan. . .
aku mengharap Engkau
kabulkanlah Doaku ini. . .